Bir duayen, bir işletme / Tomris Maravent, Köşe Kahve

Alaçatı'nın klasiklerinden meydandaki "Köşe Kahve" deyiz bu ay. Köşe Kahve; harika bitki çayları, çekirdekten öğütülüp servis edilen gerçek espresso kahvesi,damla sakızlı Türk kahvesi, leziz tartları, kahvaltıları ve küçük atıştırmalıklarıyla buram buram Alaçatı kokuyor. En favori lezzetleri profiterol ve limonlu mereng… Mutlaka denenmeli!

Köşe Kahve'de molalar, tüm yorgunluğunuzu alıp götürüyor. Sevdiklerinizle keyifli anlarınızı paylaşabileceğiniz, sıcak ve ilgili ekibiyle kendinizi iyi hissedeceğiniz otantik mekânı değerli kurucu ortağı Tomris Maravent’ten dinliyoruz.


Bize işletmenizden kısaca bahseder misiniz? Ne zaman kuruldu, bu işe girerken ne düşündünüz? İşletmenizi diğer işletmelerden farklı kılan en önemli özellik nedir?
Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü mezunuyum.Okulum biter bitmez bir denizcilik şirketinde çalışmaya başladım. Ardından küçük bir işletmeye ortak olarak tasarım dünyasına geçtim. 1994'te ise yerli imalatla tasarımlarımızın ev aksesuar mağazasına hayat verdik. 2004 itibariyle ‘’Köşe Kahve’’ ile yolumuza devam ediyoruz.

‘’Köşe Kahve’’yi İstanbul’dan ayrılıp Alaçatı’ya yerleşme kararı aldıktan sonra 2004 senesinde açtık. O dönemlerde sörf turizmi ile var olan Alaçatı’da, haftanın her günü saat 00:00’a kadar açık olan tek mekân olmamız tercih edilirliğimizi artırdı. Biz burada yaz-kış ışığı yanan bir yer yapmayı arzuladık. Serüvenimiz çay ve kahveyle başladı. Sıcak, özgün ve beni yansıtan bir yer Köşe Kahve... İç tasarımından, ürün çeşitliliğimize, lezzetlerimizden sunumlarımıza kadar her şeyin farklı olması mekânımızı farklı kılan özelliklerimiz…

Başarınızın sırrı nedir? Bu sektörde iyi işler yapabilmek için neler gerekiyor? Sektöre girmek isteyen yeni girişimci adaylarına ne tavsiye edersiniz?
Ürün ve hizmet kalitesinin yanı sıra misyonumuz, vizyonumuz, sıcak müşteri iletişimimiz başarımızın temelidir. Sektöre girmek isteyen tüm yeni girişimci adaylara aynılarını tavsiye ediyorum. Kaliteyi ne kadar üst seviyede tutarlarsa tercih edilmeleri o kadar artacaktır. İşletmeci olarak müşterilerinizle samimi bir bağ kurmanız gerçekten çok önemli.

Müşteri profilini iyi analiz edebilmek, onlarla aynı dili konuşabilmek gerekiyor. Yaptığınız işe daima saygı ve sevgi duymalısınız.


Sizce, yeme içme sektörünün en temel sorunları nelerdir? Sektörün geleceğiyle ilgili iyimser misiniz, yoksa karamsar mı? Neden?
Yaşadığım bölge için bir şeyler söyleyebilirim. Eğitimli ve sürekliliği olan elemanların yetersizliği, yüksek kira bedelleri, alt yapı sorunları sektörel sorunların başında geliyor.

Sektörün geleceği ile ilgili tahminde bulunmayı gerçekten zor buluyorum. Büyükşehirlerde sıkıntıların yaşandığı hep söyleniyor. Sezonluk bölgeler de keza… Çok büyük boyutta ekonomik veya başka bir içerikte sıkıntı olmaz ise; gerçekçi fizibiliteler, taviz vermeden standardınızın devamını sağlamak, konuklarınıza karşı ahlaki değerlerinizden vazgeçmemek önemli… Bu takdirde kurumsallaşmış işletmelerin karamsar olmasına neden göremiyorum.


Arkhe’yi tercih etme sebebiniz ne oldu? Bu tercihiniz işletmenize ne kazandırdı? Öncesini ve sonrasını değerlendirebilir misiniz?
Kurumsallaşma yolunda; maliyetlendirme, istatistiki doğru veri ve arşiv birikimi, doğru muhasebe ve kayıt sistemi, iş gücünün verimli kullanılması adına aldığımız güvenilir referanslarla tercihimizi Arkhe’den yana kullandık. Kazandırdıklarının yanında öncesi ve sonrasını da değerlendirecek olursak beklentilerimizi tamamen karşıladı.


Sizce, Arkhe’yi rakiplerinden ayıran en büyük özellik nedir?
Yerli bir yazılım olması, doğru ürün, doğru fiyatlandırma, kaliteli işgücü, başarılı eleman ve tatminkâr servis Arkhe’yi rakiplerinden ayıran büyük farklılığı bizce... Arkhe ile sektörel sürecimize yön verdiğimiz için mutluyuz.

14 / 10 / 2017