Bir duayen, bir işletme: Hakan AKALIN, Bibuçuk

'Ne restoran, ne kafe, ne pub, ne bistro… Biraz hepsinden, hepsinden biraz' mottosuyla yola çıkan Bibuçuk, 2001 yılından bu yana ödüllü ve birbirinden güzel lezzetleriyle İstanbul’un en seçkin mekanlarından olmayı başardı. Şimdi başarı yolculuğuna Arkhe’nin çözümleriyle devam ediyor. Bibuçuk ortaklarından Hakan Akalın ile hizmet anlayışları ve Arkhe’nin Konuk Ağırlama Çözümü Denge deneyimleri üzerine Beyoğlu şubesinde keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Bibuçuk’u diğer işletmelerden farklı kılan en önemli özellik nedir?

Özel ve farklı ürünleri... Herkeste olan fakat bizde çok özel olan, hiçbir yerde bulamayacağınız ürünlerimiz var. Aynı zamanda, çocuklarımıza yedirmediğimiz hiçbir ürünü işletmelerimizde satmıyoruz. Kendi yemediğimiz demiyorum, en kıymetli varlıklarımız çocuklarımıza yedirmediğimiz ürünler bizde müşteriye verilmez. Bu prensiple çalışıyoruz. 

Arkhe’yi tercih etme sebebiniz ne oldu?

İstediğimiz çalışma biçimini gerçekleştirebileceğimize inandığımız için seçtik Arkhe’yi ve son derece memnunuz. Yerli bir tasarım olması büyük bir avantaj oldu öncelikle. İhtiyaçlarımızı anlayıp, buradaki çözümlerle, birlikte üretebiliyor olmak istiyorduk. Yıllardır beraber çalışıyormuşuz kadar hızlı organize oldular. Sonuçları da, ilk andan itibaren kendi içimizde de gördük. 

Arkhe’den hangi çözüm modelini kullanıyorsunuz? Neden?

Denge Satış, Maliyet Yönetim, Merkezi Kontrol ve Veri Aktarım Sistemleri’ni... Kısaca satış, stok ve imalat paketlerini kullanıyoruz. İmalatı da, satışları da ayrı ayrı çok net bir şekilde görebiliyor, analiz ediyor ve raporlayabiliyoruz. Dolayısıyla imalatla satış arasındaki dengeyi en iyi şekilde kurabiliyoruz. 

İşletmenizde Arkhe iş birliğinden bahsedelim. Öncesini ve sonrasını değerlendirebilir misiniz?

Daha önce farklı bir sistem kullanıyorduk. Amerika’dan getirdiğim bir sistemdi. Pek çok aksaklıkla karşılaşıyorduk. Arkhe’yletanıştıktan sonra hızla yol almaya başladık. İşin mutfak kısmını, stok ve üretim kısmını birlikte değerlendirebilmemizin elbette büyük katkısı oldu. Ay başı ve ay sonu sayımlarımızla, satışlarımızı karşılaştırarak işletmelerimizin giderlerini çok daha rahat kontrol ederek, maliyetlerimizi tüm detaylarıyla görebiliyoruz. Tam bir 'denge'kurulmuş oldu özetle. 

Sizce Arkhe’yi rakiplerinden ayıran en büyük özellik nedir?

Diyalogları diyebilirim. Taleplerimize hızlı bir şekilde cevap verebiliyor olmaları da bizim için son derece dikkate değer bir ayrıntı. Sıcak, çözüm odaklı ve profesyonel bir hizmet sunuyorlar. Bizlerden gelen talepleri her zaman en kaliteli şekilde değerlendirerek, her türlü iyileştirme, yenilik ve güncellemeleri hızla yapıyorlar. 

20 / 12 / 2015