Restoran Seçiminin Püf Noktaları

Hangimiz hayatımızın bir döneminde ya arkadaşlarımızla takılmak için ya da tek düze yapmış olduğumuz işlerden sıkıldığımızdan dolayı bir kafe ya da restoran işletmek istemedik ki?

Hayaller güzel peki böyle düşünüldüğü kadar kolay mı bunu gerçekleştirmek. Sizlere biraz restoran ve kafe işletmeciliğinin püf noktalarından bahsedeceğim…

Bakalım bu iş gerçekten hayallerinizdeki gibi bir iş mi yoksa aman bu iş te çok zormuş, en iyisi ben kendi işime devam edeyim diye düşünüp bu konuyu bir daha açılmamak üzere rafa mı kaldıracaksınız?

Restoran ya da kafe işletmeye karar verdiğinizde ilk yapmanız gereken tabii ki nasıl bir yer açmak istediğinize karar vermek. Restoran mı/Kafe mi? Yeni bir marka mı yaratacaksınız yoksa bilinen bir işletme zincirinin şubesini mi açmak istiyorsunuz? Mesela sıfırdan bir restoran açmaya karar verirseniz, restoranınızda misafirlerinize ne ikram etmek istediğinize karar vermeniz gerekiyor…

Evet kararımızı verdik ve sıra geldi başlangıç aşamasında neler yapmamız gerektiğine;

  • Yasal ve sağlık izinleri ile ilgili bilgi sahibi olmak, gerekli başvuruları yapmak,
  • Muhasebe-bordro-maaş vb. uygulamalar için uzman desteği almak
  • Satışları artırmak için ERP-CRM yazılımı ya da tüm bunları kendimiz yapacaksak mutlaka plan yapmalıyız!
  • Gelir-Gider dengesini iyi ayarlamak 1-1,5 yıl içerisinde kar edemeseniz bile ayakta kalmanız ve işletmenizin devamı için önemli bir adımdır.

İşletmenizle ilgili detayları kafamızda projelendirdikten sonra aslında en önemli adım yer seçimidir. Şimdi aslında birçoğunuz İstanbul’un ünlü merkezlerinin cirolarının çok yüksek olduğunu düşünmektedir. Fakat aslında net karlara ve misafir miktarlarını incelediğimizde Anadolu’nun pek çok yerinde İstanbul’un ünlü mekânları ile yarıştıklarını görebiliyoruz.

Mekan ve tema seçimi doğru yapılmalı;

Mekânın kurgusu ile tasarımının birbirine uyumlu olması sağlanmalıdır. Bilinenin aksine dışarıda bulunan masa kalabalığı mekânın görünümünü azaltır ve misafirlerinizin mekânı görmelerini engeller.

Gelelim çalışanlarınıza;

Personel seçimi çok önemlidir. Personeliniz ile ikili ilişkileriniz kuvvetli olmalı fakat bir yandan da emir komuta zincirini sağlamalısınız. Şeffaf davranmalı ve ekibin bir parçası olduklarını hissettirmelisiniz. Ayrıca herkesiz hata yapabileceğini onlara gösterebilmeniz için yapmış olduğunuz hataları toplantılarınızda gündeme getirmeli ve gerektiğinde özür dilemekten çekinmemelisiniz. Bu davranış onlara öncü olacaktır ve hatalarını paylaşma konusunda onlara cesaret verecektir. Bu konuda denge çok önemlidir. Ogün kötü çıkan bir yemek – aksayan bir servis – kirli tuvalet gibi problemlere derhal müdahale edilmelidir.

Personelinizin misafirlerinize güler yüzlü davranması ve menüye hâkim olması ve hesap isteyen müşterinin asla bekletilmemesi gibi konulara da özellikle dikkat etmelerini sağlamalısınız. Altın kuralè Herhangi bir başarısını gördüğünüz çalışanınızı takdir etmeyi ve onu başarısından dolayı cesaretlendirmeyi asla unutmayın!

Menülerin Oluşturulması ve devamı…

Menülerinizi oluştururken öncelikle kuruluş amacınıza uygun menüler tercih edilmeli ve menüde yazan fiyatlar daima güncel olmalıdır.

Unutmamalısınız ki büyük zincirlerin sırrı sistemsel çalışmalarıdır.

Tanıtımı nasıl yapmalı;

İşletmenizde hızlı internet kullanımı ve sosyal medya da var olmanız çok önemlidir. Şunu asla unutmamalısınız; Açılan her yeni işletmeden biri ilk senesinde kapanmakta. Yeni misafir bulmaktan daha önemlisi hali hazırdaki misafirlerinizin işletmenize sadakatle bağlı kalmasını sağlamaktır.

Diyelim ki misafiriniz bir pizza sipariş etti ve ilk dilimde bir şekilde memnun olmadığını dile getirdi. Siz ona yeni bir pizza ya da menüden seçeceği farklı bir yemek getirdiğiniz takdirde görünürdeki zararınız en fazla bir pizza olacaktır. Fakat aslında reklam ve tanıtım bütçenizi ve marka değerinizi düşündüğünüzde bu zarar çok önemsiz kalacaktır. Her misafirin %5 oranında işletmenize yeni misafirler katma ihtimalini de aklınızdan çıkarmayın…

Yemek trendlerini, pazarlama istatistiklerini incelemek için mutlaka zaman ayırın. Bunu yaptığınız zaman işletmeniz ileriki yıllarda da açık ve başarılı olacaktır.

Aslında bir işletme yönetimi için uzman bir yazılım satın almanız başarınızı arttıracaktır. Bunca yapılması ve düşünülmesi gereken şey varken tüm bunların aklınızdan çıkmaması ve herhangi bir sorunla karşılaşmamanız mümkün değildir.

Bu tür yazılımlar sadece yönetim tarzınızı geliştirmek için zaman planlamakla kalmaz, aynı zamanda çalışanlarınızla zamanlama/takip etme/iletişim kurma yöntemlerinizi basitleştirmenize ve düzenlemenize yardımcı olur.  Rezervasyon çakışmaları, çift hesap alma gibi misafirlerinizi kızdıracak hatalar yapmamanızı sağlar.

Tüm olması gerekenleri yaptıysanız şunu da unutmamanız gerekiyor tabii :)

İşletme sahibi olarak enerjiniz çok ama çok önemlidir. Enerjinizi yüksek tutmak için açık havada haftada en az 3 defa yarım saatlik bir koşu ya da yürüyüş yapabilirsiniz…

Başaramasanız bile Auguste RODIN’in de dediği gibi;

“Tecrübeyi bilgece kullandıkça hiçbir şey zaman kaybı değildir.

AKLINDA KALBİNDE BU İŞİ YAPMAK İSTEYEN HERKESE ŞİMDİDEN BAŞARILAR…!

09 / 09 / 2019
Restoran Seçiminin Püf Noktaları