Multitasking, modern zamanın mücadelesi

“Zaman hiç kaybolmaz, kaybolan biziz.” demiş Paul Claudel… İçinde bulunduğumuz durumu en iyi şekilde özetlemiş aslında.
Alarmlarla güne uyanıyoruz, evden çıkarak trafikte işe gitmek için mücadele veriyoruz. Ofisimize varıyoruz, hepimiz için oldukça yoğun bir gün başlıyor. Gelen telefonlar, biriken mailler, ofis içi sohbetlerine katılmalar, toplantı hazırlıkları derken bir taraftan sosyal medya hesaplarımızı da kontrol ediyoruz. Bu yoğunluğa ara vermek için öğle yemeği molasına ne kadar kaldığını hesaplamamız da cabası…
Ev ve aile hayatında bir şeylere yetebilmenin mücadelesini de veriyoruz. İşte tüm bu koşuşturmacalar, kariyer hedefleri, rekabetçi yaklaşımlar ve benzeri birçok etken bizi hep daha fazlasını yapmaya zorluyor. Başarılı olalım derken başarısızlığa sürükleniyoruz. Zamana yetmeye mi çalışıyoruz yoksa zamanı mı yettirmeye çalışıyoruz?

Nedir bu Multitasking?
Son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz Multitasking, birden fazla işe aynı anda odaklanarak hepsini birlikte yapabilme yetisidir. Kısacası ‘Çoklu görev’ ve ‘aynı anda birden çok iş yapma’ anlamına gelir. Multitasking eylemini bir şeyleri yetiştirebilmek ve hız kazanmak için uyguluyoruz.

Nelere sebep olur? 
Kendi işimizi yaparken, araya sıkıştırdığımız ekstra işleri de tamamlamaya çalışıyor ve her şeyin daha çabuk biteceğine inanıyoruz. Aslında böyle yaparak tam tersi yönde sonuçlar elde edeceğimizi bilmiyor ya da anlamak istemiyoruz.
Bazı araştırmalara göre, birden fazla işe odaklanmanın ve birlikte yapmaya çalışmanın beynimizin bilgiyi işleme kapasitesinin azaldığını gösteriyor. Dikkatimizi birden çok işe vermek, beynimiz için odağı tek bir noktada toplamayı zorlaştırıyor. Dolayısıyla dikkat hızımız yarı yarıya düşüyor. Yapabileceklerimizden çok daha azını yaptığımız için üreticiliğimiz gitgide azalıyor.
Multitasking, işlerimizde yavaşlığa, zaman kaygısı yüzünden stres yaşamamıza ve istemsizce hata yapmamıza neden oluyor. Günden güne stresli bir ruh haline bürünüyoruz.

Bin parçaya bölünmenin nasıl üstesinden gelebiliriz? 
İyi hazırlanmış ve öncelik sırasına göre oluşturulmuş planlı bir liste ile multitasking yönetimini başarıyla gerçekleştirebiliriz. Hem iş hem de özel hayatımızda uygulayabileceğimiz planlı liste, görev ve sorumluluklarımıza kaliteli bir şekilde odaklanmamızı sağlayacaktır.
Çalışırken dikkat dağıtacak etkenleri ortadan kaldırmalıyız. Telefonları sessize almalı, TV ya da radyo gibi dikkatimizi dağıtmaya sebebiyet verebilecek araçlardan çalışma süresince uzak durmalıyız.
Multitasking baskısıyla boğuşmak yerine, istediğiniz ve önceliğiniz olan şeyi seçip öncelikle ona odaklanmak faydalı olacaktır. Zaman, hepimiz için değerli. Kendimize zarar vermeden, zamanı kaliteli kullanabilirsek şüphesiz ki sağlık, mutluluk ve başarı da bizimle olacaktır.

Kaynaklar
- https://www.psikologofisi.com/blog/multitasking-de-iyi-olmadigimizi-gosteren-6-bilimsel-neden

08 / 01 / 2019
Multitasking, modern zamanın mücadelesi