Bir duayen, bir işletme: Niko Karaca ve Aşkın Uzun, Lezzet Co.

Kültürel mirasımızın önemli parçası olan lezzetleri bir arada bulabileceğiniz, hızlı servisinin yanı sıra güler yüzlü personeliyle gönüllerde taht kuran Lezzet Co.’yu daha yakından tanımak istemez misiniz? Nişantaşı’nın merkezinde ürünlerinin lezzetleriyle de fark yaratan Lezzet Co., standart dönercilik anlayışına farklı bir soluk getiriyor. Satış operasyonlarındaki serüvenlerinde Arkhe’yle yola çıkan işletme, güveni ve rahatlığı her geçen gün daha da hissediyor.

Bize işletmenizden kısaca bahseder misiniz? Ne zaman kuruldu, bu işe girerken ne düşündünüz? İşletmenizi diğer işletmelerden farklı kılan en önemli özellik nedir?

1 yıl 3 aydır faaliyet göstermekteyiz. Lezzet, yan ürünler ve konsept olarak standart dönercilerden farklı bir şekilde yola çıktık. Arkasında 1,5 senelik bir çalışma ve araştırma var. İnsanların hızlıca yemek yiyip kalkmaktan çok aileleriyle ve sevdikleriyle vakit geçirebilecekleri bir yer burası. Mahalle arası dönercilik anlayışını restoran havasına taşıdık diyebiliriz. Menümüzde az ürünümüz var ve hepsi özellikli ürünler… 

Pilavlarımızda kullandığımız pirincimiz, Terme pirincidir. Trabzon’dan gelen tuzsuz tereyağıyla yaparız. Her sabah tavuk haşlar, pilavı onun suyuyla hazırlarız. Bulyon, tatlandırıcı veya aroma gibi ürünleri asla kullanmayız. Kuyruk yağı ve kıymayı da kesinlikle tercih etmeyiz. Trakya’dan gelen, kendi seçimimiz olan dana etinin yanı sıra yağ oranını dengelemek için Balıkesir kuzusunun etini tercih ediyoruz. Dikkat ederseniz dönerimiz de, diğer dönercilerdeki gibi giriş alanda değil, iç kısımda ve başköşede yani pisttedir.

Başarınızın sırrı nedir? Bu sektörde iyi işler yapabilmek için neler gerekiyor? Sektöre girmek isteyen yeni girişimci adaylarına ne tavsiye edersiniz?

Başarımızın sırrı aslında adımız da saklı. "Lezzet"… Lezzeti yakalamak için tüm çalışmaları ve fedakârlıkları yapıyoruz. Kaliteli ve güzel ürünler kullanıyoruz. Misafirlerimizi memnun edecek, onların haz alabilecekleri ürünleri servis ediyoruz. Memnuniyet, sonucunda daima başarıyı barındıran bir etkendir. 

Bu sektörde iyi işler yapabilmek için insanlara arzu ettikleri kaliteyi, hazzı ve mutluluğu sunmak gerekiyor. Yeni girişimcilerin de bu yoldan gitmeleri gerektiğini düşünüyoruz. Yalnızca satış yapmak, para kazanmak amacından çok insanlara güzel ürünler sunmayı hedeflemeleri gerekiyor. Seçici davranarak, özel ürünler tercih etmek önemli…

Sizce, yeme içme sektörünün en temel sorunları nelerdir? Sektörün geleceğiyle ilgili iyimser misiniz, yoksa karamsar mı? Neden?

Kar amacıyla ürünlerde oynamalar, gıdaları hak ettiği standartta sunmamak sektördeki temel sorunlardan yalnızca birkaçı… Burada da maliyetler tabii ki çok önemli. Kar etmek için maliyetleri düşürmeye çalışabiliyorlar. Ülke şartlarında kaliteli ürünlere sahip olmak maliyet gerektiriyor çünkü. 

Geleceğe dair iyimseriz. Lezzet Co. gibi öncü markalar oluşmaya başladı. Biz nasıl ki kaliteli ürünler sunarak insanları mutlu etmeyi hedefliyorsak, bizlerden de ilham alarak yeni işletmeler doğuyor. Biz, burada bir bayrak taşıyoruz. Bunu döner alanında yapıyoruz. Diğer alanlarda yapan işletmelerin de sayısı her geçen gün artıyor. Kalitenin artacağı düşüncesindeyiz.

Arkhe’yi tercih etme sebebiniz ne oldu? Bu tercihiniz işletmenize ne kazandırdı? Öncesini ve sonrasını değerlendirebilir misiniz?

O süreci çok iyi hatırlıyoruz. Farklı otomasyon hizmeti veren pek çok markayı araştırdık. Burası ilk işletmemiz ve ileride yenilerini eklemeyi düşündüğümüz için süreçte hep titiz davrandık. Pratiklik ayrıntısı önceliğimizdi ve bunu Arkhe’de karşılayabileceğimizi düşündük. 

Arkhe, bizim ihtiyaçlarımızı karşılar mı? Sorusunu sorduk kendimize. Çünkü operasyon ve raporlama gibi önemli kriterlerimiz vardı. Başladığımız günden beri Arkhe ile devam ediyoruz. Yanılmamışız ve çok memnunuz.

Sizce, Arkhe’yi rakiplerinden ayıran en büyük özellik nedir?

Daha önceki tecrübelerimize dayanarak şunları söyleyebiliriz ki, salon personeli yani kullanıcı olarak pek çok programla tanışma şansımız olmuştu. Sistemler komplikeydi, isteklerimize cevap bulamıyorduk. Destek almakta güçlükler yaşadık. 

Arkhe tarafında ise durum farklı. Arkhe’nin çağrı merkezindeki destek elemanları olsun, diğer yöneticiler olsun bize her konuda yardımcı oldular. Birebir müdahaleler de dahi çok titizlerdi. Takıldığımız her konuda aradık, sorunsuz destek aldık. Hiçbir sorumuz cevapsız kalmadı. Çalışan arkadaşlarla da güzel dostluklar edindik.

27 / 09 / 2016