Bir Duayen, Bir İşletme; Malisa Rogova, Bi Nevi Deli

Beslenme Çeşitliliği İçin ‘BİR NEVİ DELİ’

Etilerde yer alan ‘Bir Nevi Deli”nin menüsünde besin değerlerinin en yüksek seviyede korunduğu, işlenmemiş/mümkün olan en az şekilde işlenmiş ürünler kullanarak oluşturulmuş, bitkisel bazlı mutfak lezzetleri bulunuyor. Vegandan, glütensize pek çok lezzetli beslenme çeşidini bulabileceğiniz işletmeye uğramanız tavsiyelerimiz arasında… Bi Nevi Deli’yi İdari İşler Yöneticisi Malisa Rogova’dan dinledik, keyifli okumalar…

Bize işletmenizden kısaca bahseder misiniz? Ne zaman kuruldu, bu işe girerken ne düşündünüz? İşletmenizi diğer işletmelerden farklı kılan en önemli özellik nedir?

İşletmemiz 2014 yılında kuruldu. İşe başlarken belirlemiş olduğumuz hedeflerimiz; hayallerimiz vardı. Mutfağımızın tamamı vegan yani hayvansal ürünlere yer verilmeyen bir mutfak. Çalışırken öğreniyor, bilmediklerimizi araştırıyoruz. Biz kendimizi vegan mutfaktan önce 'plant based kitchen' olarak tanıtıyoruz. Bitki bazlı ve yaratıcı mutfağız. İçeride yapılan tüm hazırlıklar bizim içimizi rahat tutan, bir başka deyişle vicdanen rahatlatan ürünler. Olaya bizim gözümüzden bakacak olursanız, bizi diğer işletmelerden farklı kılan en temel şey bu.

Başarınızın sırrı nedir? Bu sektörde iyi işler yapabilmek için neler gerekiyor? Sektöre girmek isteyen yeni girişimci adaylarına ne tavsiye edersiniz?

Hizmet sektöründe başarının en büyük sırrı iyi bir fizibilite üzerine bir işletmenin kurulması. Çünkü bir yer açıp yürütmek kolay görünebilir ama ne kadar bildiğiniz, neleri ürettiğiniz ve nasıl sunduğunuz çok önemli. En önemli özelliğimiz yavaş ama emin adımlarla büyüyen bir firma olmamız. Küçük bir yer olarak başladık, arz talep üzerine operasyonumuzu geliştiren bir firma olarak devam ediyoruz. İşletme açmak isteyenlere tavsiyem; alt yapı ve fizibilite çalışmalarını düzgün yapmaları ve arz talebi tam anlamıyla anlayıp karşılamalarıdır.

Bizim işletmemiz gibi vegan ürün alternatifi sunan birçok işletme var. Bu işletmelerin fizibilite ve alt yapı çalışmasını başarılı yapanlar sektörde yerini koruyabiliyor ancak yanlış yapıp, çalışmalara önem vermeyenlerin hızla kapandığını görüyoruz.

Sizce, yeme içme sektörünün en temel sorunları nelerdir? Sektörün geleceğiyle ilgili iyimser misiniz, yoksa karamsar mı? Neden?

İnsanlar bir yatırım yapmak istediklerinde zor olmayan bir yol olduğu düşüncesiyle yeme içme sektörünü seçiyor. Ancak açtıkları işletmeleri aynı hızla kapatıyorlar. Örneğin, lokmacılar! Bir anda her yerde mekan açtılar ve aynı hızda bir çoğu kapanmak durumunda kaldı. Belki bu esnada para kazandılar fakat ne kadar iyi bir iş çıkardıkları tartışılır durumda. İşletme açmak için öncelikle ekibin çok iyi olması gerekiyor. İşletme sahiplerinin işinin başında ekibi ile iletişim halinde olmaları gerekiyor. Çalışan motivasyonunu yüksek tutmak, kalıcı personel ile kalıcı lezzeti beraberinde getiriyor. Biz, personel değişikliklerinden doğan sorunları da en güzel yol olan motivasyon ile çözmüş bulunuyoruz.

Hizmet sektöründe sürekli bir değişiklik ortamındayız. Örneğin enflasyona bağlı değişiklikler söz konusu oluyor ve bir yandan da onunla mücadele ediyoruz. Piyasaya bağlı olarak 39tl’lik burgeri 42tl’ye çıkardık çok fark edilmedi. Fakat enflasyon oranını tamamen ürün rakamına yansıtmış olsak ciddi anlamda olumsuz geri dönüşler alıyor olurduk.

Arkhe’yi tercih etme sebebiniz ne oldu? Bu tercihiniz işletmenize ne kazandırdı? Öncesini ve sonrasını değerlendirebilir misiniz?

Arkhe ile bizim tanışmamız bir referans aracılığıyla oldu. Hayatımızı çok kolaylaştırıyor. Bizim için en önemli özelliği raporlama kısmı. İşletmemizi, sabah 8:30da açıyor, akşam 22:00da kapatıyoruz. Akşamları işletme rapor ihtiyacımız oluşuyor. Sistem, satış noktamızın raporlarını basarak işletme grubunda paylaşıyoruz ve kolay bir erişim sağlamış oluyoruz. Şimdi Denge Mobil Rapor da kullanıyor, kontrolümüzü daha kolay ve anlık devam ettiriyoruz. Uzaktan neyin ne kadar satıldığını bize bir analiz şeklinde sunuyor. Bazen sorunlarla karşılaşabiliyoruz. Fakat bir sorun yaşandığı anda Arkhe anında müdahale ediyor. “İşletmemizin beyni Arkhe oldu” diyebiliriz.

Sizce, Arkhe’yi rakiplerinden ayıran en büyük özellik nedir?

Arkhe’yi rakiplerinden ayıran en büyük özellik kaliteli hizmet vermeleri. Çok iyi hizmet sunuyorlar ve fiyat politikaları da piyasaya uygun durumda. Sistemin, ekibin ve hizmetin kaliteli olması bağlılığımızı artırmakta.

13 / 11 / 2019
Bir Duayen, Bir İşletme; Malisa Rogova, Bi Nevi Deli