Bir duayen, bir işletme / Kübra Baydil, Menesse Restoran

Yoğun çalışma temponuza Menesse Restoran ile ara vermeye ne dersiniz? Menesse Restoran; başta Teknopark çalışanları olmak üzere gelen tüm konuklarına alakarttan sulu yemeğe, kahvaltıdan atıştırmalık lezzetlere kadar birbirinden leziz yemek alternatifleri sunuyor. İşletme içi operasyonlarını Arkhe’nin çözümleriyle yöneten Menesse Restoran’ı sempatik İşletme Müdürü Kübra Baydil’den dinleyebilirsiniz.
 

Bize işletmenizden kısaca bahseder misiniz? Ne zaman kuruldu, bu işe girerken ne düşündünüz? İşletmenizi diğer işletmelerden farklı kılan en önemli özellik nedir?
2015 senesinin Ocak ayında hizmete girdik. Ülkemizde büyük sıkıntılar var şüphesiz. Fakat gıda, devamlılığı olan bir sektör… Buna güvenerek yola koyulduk. Yaklaşık 2,5 senedir Yıldız Teknik Üniversitesi, Teknopark binasında müşterilerimize hizmet veriyoruz.

Restoran işletmeciliği başından sonuna kadar özveri isteyen bir meslek… Verdiğiniz hizmeti hijyen, kalite ve güven üçgeninde sunmak ise çok önemli. Tüm bunları yaparken de sizleri tercih eden müşterilerinizle aranızda sıcak bir iletişim sağlamanız gerekiyor. Bizi diğer işletmelerden ayıran temel farkımız bu diyebiliriz. İşimizi severek yapıyoruz ve bu enerjiyi onlara daima hissettiriyoruz. Biz yeniliği seviyoruz. Müşterinizi mutlu etmeyi seçtiğinizde başarı da sizinle geliyor.

Sunduğunuz etin, sofranıza gelene kadarki süreçte kalitesine dikkat ettiğinizde farkı anlıyorsunuz. Müşteri de memnun kalıyor. Ne kadar emek o kadar başarı… Müşterilerimizin dikkatini çekecek olan her şeyi işletmemize kazandırmayı seviyoruz.


Başarınızın sırrı nedir? Bu sektörde iyi işler yapabilmek için neler gerekiyor? Sektöre girmek isteyen yeni girişimci adaylarına ne tavsiye edersiniz?
Özel bir yemeğimiz veya spesiyalimiz yok. Sadece samimiyet ve sıcak bir iletişimimiz var. Tüm müşterilerimize olabildiğince samimiyetle davranmaya ve mekânımızda onların kendilerini rahat hissetmelerine özen gösteriyoruz.

Bu sektörde iyi işler yapabilmek için ekip ruhunu taşımak gerekiyor. Takım arkadaşlarınızı en iyi üyelerden oluşturmanız bu işin sırrı... Ekibinizde eğer tecrübe yeterli değilse belirli bir dönem sonrasında yürütemediğinizi anlıyorsunuz ve sorunlar baş gösteriyor. Hizmet sektöründe uzun mesai saatleri olduğundan karşılıklı anlayış kavramı da çok önemli… Bir ofis gibi düşünmemek gerekiyor. Çok fazla ayakta kalıyorsunuz, koşuşturuyorsunuz. Bu sektörde iyi işler yapabilmek için artıları ve eksileri iyi analiz edebilmek gerekiyor.

Sektöre girmek isteyen yeni girişimcilerimize birkaç önemli noktada tavsiyede bulunabilirim. İşletmelerini açmayı düşündükleri lokasyona dikkat etmelerini önerebilirim. İç tasarım konusunda da özenmeleri gerekiyor. Koltuk renginden tutun da, duvardaki aksesuarlara ve renklere kadar… Seçtiğiniz kahve fincanları bile müşteriler için ayırt edici bir özelliktir. Her zaman belirttiğim gibi, takım arkadaşları önemli…


Sizce, yeme içme sektörünün en temel sorunları nelerdir? Sektörün geleceğiyle ilgili iyimser misiniz, yoksa karamsar mı? Neden?Günümüzde müşteriyi memnun etmek çok zor bildiğiniz gibi. Yemeklerin tadından memnun olsa, fiyatından memnun olmuyor. Fiyattan memnun olsa, başka bir şeyden memnun olmuyor. Bu böyle zincir gibi uzuyor, gidiyor. Temiz olun, daha temiz olun isteniyor. Bu hepimiz için böyle. Sonu yok beklentilerimizin…

Sektörün geleceğiyle ilgili olarak iyimser düşüncelere sahibim. Dünyaya açılan pek çok Türk markası var. Bizi globalde çok iyi temsil ettiklerini düşünüyorum.


Arkhe’yi tercih etme sebebiniz ne oldu? Bu tercihiniz işletmenize ne kazandırdı? Öncesini ve sonrasını değerlendirebilir misiniz
Restoranımızı açtığımızda menüsünden cirosuna kadar pek çok kalemi detaylı şekilde gösterebilecek kaliteli ve sorunsuz teknik bir sisteme ihtiyacımız vardı. Bunun için bir araştırma yaptık. Diğer işletmeci arkadaşlarımızın da kapılarını çaldık ve deneyimlerini dinledik. Sonuçta en iyisinin Arkhe olabileceğine karar verdik ve birlikte çalışmaya başladık.

Neler kazandırmadı ki? Çay deyip geçiyorsunuz mesela. Ama günlük ne kadar çay sattığınızı, çayın size olan maliyetini ve giderini düşündüğünüz zaman işletmenizde bu tarz bir sistemin ne kadar gerekli olduğunu açıkça anlayabiliyorsunuz. Örneğin, kasada size bir sipariş veriliyor. Siz bu siparişi, garsona iletmeden diğer yazıcıya aktarabiliyorsunuz ve garson oradan siparişi çekip hangi masada ne var gibi birçok ayrıntıya erişebiliyor. Hizmette de sorunsuz bir akış sağlanıyor.

Öncesinde daha düzensiz bir operasyonel sürecimiz vardı. Arkhe’den sonra netliğe kavuştuk. İşin sadece ekonomik boyutunu değil, en sevilen ve tercih edilen ürünlerinizi de gözlemleme şansına erişmiş oluyorsunuz. Teknopark binasında olduğumuz için her müşterimiz yemek kartı veya kredi kartı kullanmıyor. Aylık olarak onlara özel fiyat tanımlıyoruz ve sisteme girişini sağlıyoruz. Oradaki çalışan elemanların isimleri ve bilgileriyle sisteme işliyoruz.


Sizce, Arkhe’yi rakiplerinden ayıran en büyük özellik nedir?
Destek aşaması… O kadar önemli ki… Tam bir sipariş aşamasında ya sistemsel ya da bizden kaynaklı çeşitli sorunlar yaşanabiliyor.

En küçük sorun da dahi telefonla 7/24 ulaşarak destek alabiliyorsunuz. Uzaktan bağlanarak sistem üzerinden sıkıntılarınız anında çözümlenebiliyor. Çözümlenemediği aşamalarda ise servis desteği alabiliyorsunuz. Çok memnunuz, iyi ki Arkhe ile yolumuza devam ediyoruz.

29 / 05 / 2017