Bir duayen, bir işletme: Özcan ELYAY, Nişantaşı Köfte & Steak

Nefis köfteleri ve lezzet dolu et çeşitleriyle konuklarına bambaşka deneyimler sunan Nişantaşı Köfte & Steak’inortaklarından Özcan Elyay ile sektöre ve Arkhe’nin çözüm ortaklığına dair sıcak bir sohbet gerçekleştirdik. 'Çok değerli bir semtin ismini taşıyoruz' diyor ve ekliyor; 'Biz eti, çiğken ayrı, pişmişken ayrı seviyoruz'.

Bize işletmenizden kısaca bahseder misiniz? Ne zaman kuruldu, bu işe girerken ne düşündünüz? İşletmenizi diğer işletmelerden farklı kılan en önemli özellik nedir?

25 senedir bu sektörün içerisindeyiz. Özünde, insanları kandırmamak üzerine kurulu bir işletmeyiz. Hepimiz birer tüketiciyiz ve gittiğimiz her yerde kaliteli şeyler görmek istiyoruz. İyiden de, kötüden de çok örnek gördük. Olanı, her geçen gün daha iyiye taşımak en önemli özelliğimiz… 

Köftecilik, henüz fikir aşamasındayken bile 'İstanbul’un en iyisi olacağım' derdim çevreme. O zaman gülüyorlardı bana, şimdilerde de gülüyorlar. Ben, bana bu işle ilgili bazı meziyetlerin verildiğine inanıyorum. İnsanlar köfteyi yerken onları seyrediyorum ve mutlu oluyorum. Bizler, işletme olarak; etimizi çok iyi tanıyoruz. Başarılı olmak için başarısız olanlara bakıyor, daha iyi olmak için çalışıyoruz. Çok değerli bir semtin ismini taşıyoruz. Daha da ileriye götüreceğiz inşallah. 

Başarınızın sırrı nedir? Bu sektörde iyi işler yapabilmek için neler gerekiyor? Sektöre girmek isteyen yeni girişimci adaylarına ne tavsiye edersiniz?

Biz, bu işe girdiğimiz zamanki düşüncelerimizin izinden gidiyoruz. Biz eti, çiğken ayrı, pişmişken ayrı seviyoruz. Birçok dükkân görüyorum ve beğeniyle bakıyorum. Bir bakmışsınız ki, 3-5 ay sonra hemen kapanmış. Belki de olaya yalnız parasal bakıldığı içindir. 

Başarılı olan insanlara bakıyorum. Sabahın beşinde kalkıyor, gecenin üçünde yatıyorlar. Yaptıkları iş, hayatlarının %99’unu kaplıyor. Bu sektörde iyi işler yapabilmek için onlar kadar çok çalışmak ve eskimek lazım. Diğer taraftan bir de bu şekilde çalışmayanlar var. Ayrımlar çok net ortada. Bize, hayvancılık gibi mükemmel bir nimet sunulmuş, bunu alıp berbat etmek çok kolay, daha iyi yapmak ise ayrı bir meziyet. 

Yaptığınız işin içine hile katmadan ve insanları kandırmadan da pek çok şey başarabilirsiniz. İşin özü; dürüstlük… 

Sizce, yeme içme sektörünün en temel sorunları nelerdir? Sektörün geleceğiyle ilgili iyimser misiniz, yoksa karamsar mı? Neden?

Sektörde, çalışan ve denetim sorunu var. İşiniz hizmet olunca ortaya çalışan sorunu çıkıyor. Başarıya ulaşmak için ekip ruhu ve çalışma şevki lazım. Çoğu zaman onu kuramıyorsunuz. 

İşletmecilik, dışarıdan kolay görünüyor ama emin olun çok zorlu yanları var. Bu zorlu süreçte gelişen olaylar sizi büyütüyor ya da yok ediyor. Çalışan problemini aşmaya çalışıyoruz, eğitiyoruz. 

Hizmet sektörüyüz, gülmek ve işimizi sevmek zorundayız. Bugün çok yorulduk diyerek yarın tatil diyemiyoruz ne yazık ki. Yarın da gelecek, hazırlıklarımızı yapacak ve çalışacağız. Rızkını, dürüstlükle ve çok çalışarak alıyorsun. Bu işte insan ya seni sevecek, ya köfteyi sevecek. Bir şeyi sevecek ki gelecek! 

Sektörün geleceğine iyimser bakıyorum. Birileri bunu kötü ya da başarısız yapıyor diye bu sektör ölmeyecek tabii. Daha çok yiyeceğiz, daha güzel şeyler olacak. Son zamanlarda açılan kafe ve restoranlara bakıyorum, gerçekten inanılmazlar. Bunu yapan insanların o işe sevdaları çok önemli. Hevesin var ama cesaretin yoksa büyük sıkıntı olur. Ortaya bir şey çıkartıp çekip gitmemek gerek. 

Arkhe’yi tercih etme sebebiniz ne oldu? Bu tercihiniz işletmenize ne kazandırdı? Öncesini ve sonrasını değerlendirebilir misiniz?

Arkhe, bu işin bir parçası… Çatal, bıçak gibi bir ihtiyaç diyebilirim. Arkhe’ye gelene kadar pek çok firmayı deneyerek, yazılımların çöktüğünü ve bizimle ilgilenilmediğini gördük. Sonrasında Arkhe’yle tanıştık, bizlere pek çok demo yapıldı. Demolarda hiçbir hata görmedik. 

Ekip, gerçekten çok güçlü. Geri dönüşüm ve müşteri memnuniyeti %100. Satın alma güçleri ve bu anlamda destekleri de ayrıca dikkate değer. Mesela bir ürünü almak istiyorsunuz, sıkıntı yaşıyor ve alamıyorsunuz diyelim. Size o ürünün en uygun şekilde temini ve teslimatı konusunda hemen destek oluyorlar. Tabii burada müşteri sadakati de son derece önemli. Biz bir işbirliği yaptık ve memnun kaldık. Açacağımız her yeni yerde de, Arkhe’yi tercih edeceğiz. 

Sizce, Arkhe’yi rakiplerinden ayıran en büyük özellik nedir?

Aradığımda hemen ulaşabiliyorum, sıkıntım olduğunda iletişime geçebiliyorum. Daha ne isteyebilirim ki? Düşünün; çözüm ortağınız, tam iş anında çıkabilecek herhangi bir sorunda yardımcı olamıyor, günüm zarara geçiyor ve güç kaybına uğruyorsam… 

Arkhe’de bu anlamda hiçbir zaman sorun yaşamadım ve hep tam destek aldım. Yazılımı yapan ve onu destekleyen ekip çok önemli. Arkhe’nin sağladığı ve sunduğu hizmeti çok seviyorum ve tercih etmeye de devam edeceğim.

18 / 01 / 2016